• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70646
+
-

توزیع داروهای خاص  در ۳۶ داروخانه منتخب

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع داروهای خاص در ۳۶ داروخانه منتخب در استان خبر داد. به گزارش مهر «حسین رضاپور» گفت: در حال حاضر ۲۷۴ داروخانه دارای مجوز در سطح استان کرمانشاه فعالیت دارد و تا پایان سال حداقل ۳۵ مجوز دیگر برای تاسیس داروخانه‌های جدید صادر خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر مجوز تاسیس داروخانه در شهرستان کرمانشاه، در شهرستان‌های روانسر و قصر شیرین نیز حداقل یک داروخانه و در ثلاث‌باباجانی و جوانرود حداقل 2 داروخانه جدید تاسیس می‌شود. مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام ۴۲۰ بازرسی از داروخانه‌های استان خبر داد و بیان کرد: صلاحیت مسئول فنی در 3 داروخانه به دلیل عرضه داروی غیرمجاز لغو شد.

این مسئول با تایید کمبود دارویی در داروخانه‌ها افزود: کمبود دارویی وجود دارد اما مدیریت شده است، به گونه‌ای که داروهای کمیاب از طریق داروخانه‌های منتخب که دارای پراکندگی مشخصی در سطح استان هستند، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.  رضاپور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ داروخانه منتخب داروهایی را که کمبود دارند عرضه می‌کنند. لیست این داروخانه‌ها از قبل به مردم اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: این کمبودهای دارویی در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده و بیشتر شامل داروهای گوارشی و قلبی است اما در حال حاضر کمبود سرم و برخی آنتی‌بیوتیک‌هایی که در بیمارستان‌ها تزریق می‌شود، وجود دارد. مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این کمبودها درمان بیماران را با مشکل مواجه نمی‌کند، اما سبب شده مردم برای تهیه دارو مجبور شوند به داروخانه‌های منتخب مراجعه کنند.این مسئول عنوان کرد: با وجود کمبود دارویی مردم نباید دارو‌ها را مازاد بر نیاز تهیه و در منزل خود ذخیره کنند، زیرا شرایط نگهداری دارو در منزل افراد وجود ندارد. افراد اجازه دهند که همچنان دارو از طریق داروخانه‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید